Regler för gruppridning

När du har startat din första termin som elev hos oss är du automatiskt anmäld till nästa termin. Vill du sluta måste du säga upp din plats i tid. 1 maj gällande höstterminen och 15 oktober gällande vårterminen. Åtta veckors uppsägningstid.

Deltagande i ridningen är ekonomiskt bindande tills uppsägning av plats skett med mail till fjarasryttarforening@hotmail.com eller sms till Karina 0734279705.

Våra elever får utbildning enligt Svenska Ridsportförbundets ryttarmärken 1-4. Lektionstid är den totala tiden med ridläraren och innehåller teori, uppsittning och ridning.

Ridavgiften betalas i förskott med swich eller faktura. Vårterminen ridavgift skall vara oss till handa senast den 30 januari, höstterminen ridavgift skall vara oss tillhanda senast 30 augusti.    Vill du dela upp din betalning kontakta ridskolan med mail till fjarasryttarforening@hotmail.com. Vid utebliven betalning debiteras en dröjsmålsränta på 10 % samt en administrativ avgift på 150:-.

Frånvaro meddelas med ett sms till Karina 0734279705 eller Susanne till 0739266386 senast 18.00 dagen innan lektionen. Eller om du i förväg vet att du kommer vara borta skriv in det i vår frånvaro pärm som finns i sadelkammaren vid skrivbordet. Då kan någon annan rida på den platsen.

Anmäld frånvaro får eleven ta igen i annan grupp än den egna och i mån av plats, eller sätta in likvärdig ryttare efter att ha informerat oss. Lektionen ska tas igen inom samma termin och gäller 1 gång per termin om du har söndags- träning får du ta igen även den på annan lektion under terminen. Du kan du välja att boka en privat lektion och dra av 1 lektion på priset.

Inställer ridskolan din lektion kompenseras du med annan lektion, vid ett annat tillfälle

Eleven deltar i ridskolans aktiviteter på egen risk

När eleven har startat sin första termin hos Fjärås Ridskola har elevens målsman godtagit ovanstående bestämmelser

Som medlem i Fjärås Ryttarförening får du

En olycksfallsförsäkring gäller när du är hos oss och rider

En tidning från Svenska Ridsportsförbundet minst fyra gånger per år

Du får även låna hjälm och väst vi rekommenderar att du med tiden köper egen utrustning för att få bästa skydd

Delta i våra aktiviteter och tävlingar.

Du måste vara medlem i en förening för att få ta grönt kort och tävla hos andra klubbar.