Fjärås Ryttarförenings Ungdomssektion = FRUS

Ungdomssektionen är alla medlemmar i Fjärås Ryttarförening under 26 år. Ungdomssektionens aktiviteter har legat på is under pandemin, men nu är det dags att engagera sig och hitta på aktiviteter tillsammans igen.

Syftet med ungdomssektionen är att skapa en bättre gemenskap och ha roligt i stallet.

Det är bara fantasin som sätter stopp för vad man kan hitta på. Hästskötardagar? Vill ni att vi köper in en egen ponny som ungdomssektionen ska ta hand om? Vill ni åka tillsammans på Göteborg Horse Show i Scandinavium? Tycker ni att hästarna ska få nya grimmor med deras namn på?

Om man har en rolig idé som kostar mer än vad som finns i ungdomssektionens kassa kan man hitta på en aktivitet för att samla in pengar. Exempel på sådana aktiviteter är t ex käpphästhoppning, fikaförsäljning under lektionstid och försäljning av klubbkläder.

Glöm inte att hålla utkik på vår anslagstavla efter aktiviteter och möten och kom och påverka! ALLA medlemmar är välkomna, även om du inte rider utan bara vill pyssla med hästar och träffa nya kompisar.

Är du intresserad av att delta i ungdomssektionens aktiviteter kan du prata med din ridlärare eller hålla utkik på anslagstavlan i stallet.